Szkolenie z komunikacji, Komunikacja interpersonalna, Kurs komunikacji
Skuteczna komunikacja interpersonalna - Czyli jak budować mosty zamiast murów
Wszyscy umiemy się komunikować - zaczynamy ćwiczyć już w pierwszym dniu życia, więc teraz, po tylu latach, jesteśmy mistrzami?
Otóż patrząc z perspektywy naszego poziomu warto powiedzieć jedno – zawsze, ale to absolutnie zawsze można lepiej. A największą sztuką w tym zakresie jest przejęcie spraw w swoje ręce. Ten, kto chce być skuteczny, daje z siebie dużo; więcej niż inni. Ponadto rozumie cudze emocje, rozumie własne emocje, wie, skąd bierze się taka czy inna reakcja i nastawiony jest przede wszystkim na prowadzenie emocjonalne drugiej strony. Oczywiście, wymaga to odrobiny energii. Ale warto...
Wysoki poziom umiejętności związanych z komunikacją personalną, to kwestia świadomie zdobywanych kompetencji. i z pewnością nie trzeba nikogo przekonywać, że warto poświęcać im swój czas i uwagę. Kiedy bowiem ta komunikacja zawodzi, kiedy ludzie nie są w stanie porozumieć się ze sobą, kiedy zanikają mosty dialogu, wtedy zamykają się drzwi i rosną mury, które kładą się cieniem na każdym aspekcie naszego funkcjonowania. A kiedy pojawia się konflikt, warto zapytać o jakość komunikacji, bo często tu właśnie leży istota problemu
Coaching komunikacji interpersonalnej obejmuje szereg zagadnień dotyczących komunikacji interpersonalnej, pomagających zrozumieć, co dzieje się między ludźmi w trakcie wymiany informacji. W głównej mierze koncentruje się na ćwiczeniach związanych z precyzją oraz zrozumiałością przekazu zarówno wtedy, gdy się go "wysyła" jak i "odbiera". Pozwoli na zrozumienie etapów i zakłóceń, które powodują konflikty, frustracje i wykluczają osiąganie celów zawodowych jak i prywatnych.
W takcie naszego coachimgu pokażę mechanizmy związane z postrzeganiem ludzkiego umysłu, odkryje tajemnice reakcji na bodźce, pokażę zasady myślenia i postrzegania, jakie rządzą naszymi umysłami. Wspólnie stworzymy projekcje związane z Twoim postrzeganiem świata, wchodząc w Twoje lęki i wątpliwości, po to, abyś zrozumiała jak rozmawiać, aby być słuchanym, słyszeć, aby rozumieć.
Poruszymy też sferę Twojej emocjonalności, jej wyrażania i opracujemy wspólnie model komunikacji, który będzie nierozerwalnie łączył się z Twoim postrzeganiem świata, a zarazem będący zrozumiały dla wszystkich wokół.
Daj sobie pomóc. Nauczę Cię jak rozmawiać z ludźmi.
W trakcie sesji poruszymy takie tematy:
Rozwijanie umiejętności interpersonalnych- Czym są umiejętności interpersonalne i znaczenie ich rozwoju dla zespołu (budowanie motywacji do rozwoju)
- Po co nam dobre, wspierające relacje i zaufanie w pracy?
- Poznawanie się w grupie (otwartość na informacje osobiste)
- Sztuka nawiązywania kontaktu
- Sytuacje trudne i konfliktowe – w stronę konstruktywnych relacji
- Sztuka nawiązywania kontaktu
- Budowanie klimatu rozmowy
- Komunikacja niewerbalna i jej znaczenie w kontakcie
- Przebieg komunikacji jedno- i dwustronnej
- Aktywne słuchane - techniki słuchania umożliwiające bycie asertywnym - odzwierciedlenie, parafraza, klaryfikacja
- Sterowanie rozmową przy pomocy pytań ( pytania zamknięte, otwarte - kiedy używać jakich)
- Komunikacyjne dostrajanie się do rozmówcy
- Określanie własnych granic psychologicznych
- Umiejętności bycia stanowczym, - między byciem uległym a agresywnym
- Reakcje na krytykę oraz pochwały
- Umiejętność rozpoznawania emocji, rodzaje emocji, emocje konstruktywne i emocje destruktywne.
- Umiejętność zarządzania własnymi emocjami – jak wykorzystywać je na własną korzyść, a nie przeciwko sobie (metody kontroli złości, rozpoznawania znaczenia strachu i lęku)
- Jak korzystać z intuicji w praktyce
Coaching jest dopasowany do Twoich oczekiwań prowadzony we właściwym dla Ciebie tempie.